Philippe Jaroussky Vivaldit énekel

Ezt a jóembert Philippe Jarousskynak hívják, fajtájára nézve pedig kontratenor.

Véletlenül sem szeretnék valami nagy szakértőnek tűnni, nem vagyok pontosan tisztában a kontratenorság ágaival s bogaival, de meggyőződésem szerint valahogy így énekelhetnek az angyalok. Bár még igazi angyallal sem találkoztam, ’cause angels are so few, ahogyan a nóta is tartja, úgyhogy biztosra ezt se vegye senki! Megjegyzem, a kontratenorok is so few, nagyon-nagyon so few, még inkább, mint a mezei tenorok, pedig azokból is alig akad. Ráadásul Philippe tökéletesen úgy néz ki, mint aki nem is erről a világról való. Gyanús… 

Viszont nagyon szép. 

 

Vivaldi: Vedro con mio diletto

Következő bejegyzés
Hozzászólás

5 hozzászólás

  1. Földöntúli! Mindig azon gondolkodom a kontratenorok esetében, hogy meddig lehet ezt csinálni, mert van benne ez a nem evilági, és ebben a világban az nem lehet sokáig. Philippe-nél meg különösen felmerül a kérdés pont attól, ahogy kinéz meg minden. Tényleg, egyszerűen túl tökéletes.

  2. Celle

     /  2009. január 16.

    @Makka: Igen, valahogy az ember nem akarja elhinni. :-) Egyébként énekel ő modernebbet is, nem csak barokkot, persze főleg azt. Olyan sokat hallgattam, egészen belerekedtem. :-))

    http://www.youtube.com/watch?v=fNWKnXgrroA&feature=related

  3. A múltkor láttam őt a Mezzón, azt hiszem, pont ezt: http://www.youtube.com/watch?v=C4sQlOHcvjI&NR=1
    Sajnos nem voltam nagyon “kontratenoros” hangulatban, nem figyeltem.

  4. Celle

     /  2009. január 16.

    @Makka: Ez egy elég népszerű ária, gyakran bele lehet futni, és a Mezzon tényleg elég gyakran szerepel Philippe. 2007-ben ő volt Franciaországban a legjobb lírai férfiénekes vagy mi, úgyhogy még népszerű is.

  5. Azt tudtam, hogy ez egy népszerű ária, főleg a Farinelli óta, ugye.:)
    Erről a fiúról nem tudtam, a frankofón műveltségem hagy maga után kívánnivalót.

Vélemény, hozzászólás?

